10-4-2018

Het wedstrijdverslag van zondag 8 april tegen HCR.

Gistermiddag speelde wij de tweede stadsderby van de week! We mochten na afgelopen woensdag tegen Leo te hebben gespeeld, in het heerlijke weertje tegen Rotterdam spelen. Vooral voor de toeschouwers was dit lekker, maar voor ons en de marathonlopers was het vooral flink zweten.

Afgelopen paar weken hebben wij als team grote stappen gezet met Lennard aan het roer. Het was dan ook zaak om deze lijn door te trekken en aan de rest van de poule te laten zien dat wij een team zijn om voor uit te kijken. Maar toen wij afgelopen zondag aan de wedstrijd begonnen, waren we niet scherp. In de 11e minuut viel dan ook de 1-0 voor Rotterdam. Ook de rest van de eerste helft wisten wij onze eigen kansen niet af te maken en kwamen wij afspraken niet na, in de laatste minuut viel nog de 2-0.

Teleurgesteld gingen we de kleedkamer in voor de rustbespreking, met de grote vraag: waarom doen we dit onszelf aan? Vastberaden om deze wedstrijd recht te trekken liepen we het veld weer op.

De tweede helft was beter, wij toonden meer lef en begonnen ons spel langzaam terug te vinden. De tijd tikte echter wel door en we voelde allemaal dat het tijd was voor een aansluitingstreffer. Mary toonde lef en prikte de bal weg bij de centrale verdediger van Rotterdam, stond in een één op één maar schoot helaas op de paal! Vervolgens kregen we strafcorner waarbij Daph net langs de tweede paal sloeg. We konden de 2-1 proeven maar hij ging er nog niet in. 6 minuten voor tijd kregen we nog een corner, gefocust kwamen we bij elkaar op de kop. Daph sloeg deze bal keihard in de goal!! Ein-de-lijk. Dit was precies de energieboost die we nodig hadden. Een paar minuten later maakte Spek (Bente) een mooie actie, tussen 4 man door wist ze de bal nog op doel te krijgen! De keeper van Rotterdam had een goede redding en stopte het directe schot. Maar gelukkig stond Sa nog bij de eerste paal, de rebound valt in haar stick en vol frustratie slaat ze hem erin! 2-2!! Met nog 2 minuten te gaan weten we nóg meer kansen te creëren. Maar uiteindelijk gaat het fluitsignaal en hebben we een punt binnengesleept.

200 tackle backs en liters met zweet later realiseren we ons erg goed dat we onszelf te kort hebben gedaan afgelopen zondag. Maar we blijven graag positief en weten dat we sterk terug zijn gekomen in de wedstrijd.

Volgende week spelen wij tegen MOP, MOP heeft evenveel punten als wij. Het belooft een leuke en spannende dag te worden! Heren 1 speelt ook thuis en aansluitend is er een TD! Kom gezellig kijken en drink een drankje met ons mee

Liefs,
Dames 1