30-4-2018

Wedstrijdverlslag Union

Lieve fans,

Het was een regenachtige zondagmiddag in Kralingen waar voor ons een potje tegen Union stond te wachten. Dit was een belangrijk pot, omdat 3 punten ons weer dichterbij zou brengen naar directe promotie naar de promotieklasse. Als wij harder zouden werken dan de tegenstander dan zouden wij de 3 punten in Kralingen houden.

De wedstrijd was begonnen en wij lieten niet zo’n goede eerste helft zien. We waren erop gebrand dit wel te doen, maar helaas lieten we dit totaal niet terugzien in ons spel. Dit resulteerde dan ook in een aantal kansen voor Union, maar met een mooie redding van Han behielden we een schoon goal. Toch slaagden we er niet in om het om te draaien en kreeg Union nog een corner. Union scoorde uit deze corner en de stand was 0-1. Ondanks dat wij wel een aantal kansen hebben gehad, gingen deze er niet in. De 0-1 werd de ruststand.

Na de rust stond ons een ding te doen. Veel harder werken en laten zien dat wij de 3 punten hier willen houden! We begonnen een stuk beter dan de eerste helft en kregen steeds meer grip op de wedstrijd. Een aantal mensen hebben niet gezien hoe, maar we scoorden de 1-1. Door de bal goed op kant te houden van Daph, leverde de verdedigster van Union de bal in. Met een buikschuif ging de bal heeeeel zachtjes de goal in. Dit gaf ons nog meer vertrouwen en energie om door te pakken waar we de eerste helft mee begonnen waren. De rest van de tweede helft verliep een stuk beter en dat resulteerde in nog meer kansen en corners. Uit twee corners hebben we gescoord. De eerste corner die we maakte was een hele mooie van Spekkie, hoppa in het dakkie! 2-1. De tweede corner die we maakten, stond Dijkie precies op de goede plek: met haar stick laag op de grond om de bal erin te tikken. De 3-1 stond op het scorebord.

3-1 is de eindstand geworden en de 3 punten blijven in Kralingen. We zijn goed op weg naar directe promotie naar de nieuwe promotieklasse.

Zondag spelen we uit tegen Ring Pass Delft. We kunnen alle steun en support goed gebruiken, want wanneer wij deze wedstrijd winnen hebben wij ons officieel geplaatst voor de promotieklasse!!!

Liefs, Dames 1