14-10-2018

Victoria Dames 1 en Daphne maken naam

Een mooie overwinning op stadgenoot Rotterdam (0-2) en aanvoerder Daphne Voormolen die in hockeykringen afgelopen week veelbesproken was. Victoria Dames 1 maakt naam in de Promotieklasse. Na zes wedstrijden staat het team van Lennard Poillot op een mooie derde plaats, op slechts twee punten van leider HGC.

In het met 500 toeschouwers gevulde stadion van Rotterdam pakte Victoria zondag de zege na een enerverend duel. Sabine van Eijck en Daphne Voormolen (weer met een strafcorner) tekenden voor de treffers. Aanvoerder Daphne prijkt ook bovenaan de topscorerslijst van de Promotieklasse. Haar team hockeyt momenteel met veel zelfvertrouwen. "Ik voelde voor de wedstrijd al dat we zouden winnen”, aldus Daphne voor de camera’s van hockey.nl. "Ik heb nooit getwijfeld aan het resultaat. We zijn na een matige voorbereiding nu op de goede manier bezig. We hebben ook een goede balans gevonden in wat we doordeweeks doen qua training en voorbereiding.”

Voormolen stond sowieso in de spotlights de laatste dagen. Ze figureerde in de rubriek Tip-In op hockey.nl. Daarin belandde ze, omdat ze honkbalclub Neptunus had benaderd en haar Amerikaanse vriend Greg Muller daar had aanbevolen voor een trainersbaan. Hij bleek echter een zeer goede honkballer te zijn en had een groot aandeel in de titel voor Neptunus.

Voor de camera’s van hockey.nl kondigde Daphne vandaag aan dat ze gaat trouwen met Greg.