10-11-2018

Dames 1: zwakke start, toch gelijk

Voor wie er afgelopen zondag niet bij kon zijn, hierbij het door de dames zelf geschreven verslag van Victoria tegen HIC.

"Tegen HIC speelden we de laatste uitwedstrijd van de eerste seizoenshelft. HIC is een tegenstander die we nog wel goed in het geheugen hebben. Vorig seizoen speelden we nog de kampioenswedstrijd in de Overgangsklasse tegen deze dames en in de voorbereiding hebben we ook nog tegen ze geoefend. Aan ons de taak om onze afspraken na te komen, meer te willen leveren en liever te willen winnen dan zij! Met al deze clichés op zak gingen we met goede moed het veld op!

De start was niet zoals we gewend zijn. Niet fel genoeg, we dwongen te weinig af en kwamen basisafspraken te weinig na, waardoor we HIC al vanaf minuut een in de wedstrijd hebben laten komen. Met fantastisch keeperswerk van Hannah gingen we met de brilstand de kleedkamer opzoeken voor nóg een cliché: als je goed bent, moet je scoren en als het minder gaat, moet je zorgen dat je geen goals tegen krijgt.

In de tweede helft lieten we zien dat de enige uitspraak in de kleedkamer die geen cliché was wel waarheid werd: de jeugd gaat het verschil maken. Het werd 1-0 door Maartje! Niet veel later scoorde HIC 1-1 en vijf minuten later floot de scheids af en stapten we met het eerste gelijkspel van het seizoen het veld af.

In deze laatste week voor de winterstop mogen we twee keer thuis aantreden! Donderdag 15 november spelen we de derde ronde van de GoldCup tegen Tilburg en zondag 18 november komt HGC op bezoek.”