18-11-2018

Dames 1 na fraaie zege winterkampioen

Veel mooier kon de eerste seizoenshelft voor Victoria Dames 1 niet eindigen. Zelf rekenden de vrouwen van Lennard Poillot met hartverwarmend spel en prachtige goals af met concurrent HGC: 4-1, maar het feestje was compleet, toen enkele minuten na afloop bleek dat koploper MOP punten had laten liggen tegen Were Di. Daardoor gaat het hooogste damesteam van Vic als "winterkampioen” de boeken in.

De stemming rond het clubhuis was na afloop opperbest. En terecht, want in de laatste competitiewedstrijd van 2018 liet Vic mooi spel zien. Vanaf het begin was het team scherp en zette het de zeer fysiek spelende tegenstander uit Wassenaar onder druk. Dat resulteerde al na vier minuten in de 1-0 van Daphne Voormolen. HGC kwam in de 26ste minuut langszij, maar Sabine van Eijck bracht de thuisploeg weer op voorsprong door na een door haarzelf opgezette aanval de 2-1 in te knallen.

Na rust lag het initiatief opnieuw bij Victoria. Het publiek kon zich in de kou warmen aan een paar wonderschone doelpunten. Een prachtige actie van Marise Weijschede op links leidde de 3-1 van Daphne in. In de 61ste minuut sloeg de aanvoerder voor de derde keer toe door slim een bal te onderscheppen en vervolgens hoog in te schieten. HGC kreeg in de slotfase nog wel kansen op een tegentreffer, maar keeper Hannah Klunder greep een paar keer goed in.

Vic gaat de winterstop in met een punt voorsprong op MOP, dat toevalligerwijs begin maart 2019 aan de Kralingseweg de eerste opponent is. Begin februari begint Dames 1 weer met trainen, waarbij ook plaats is ingeruimd voor een trainingskamp onder de Spaanse zon.