25-1-2019

Schreeuw Heren1 naar nog een jaar Hoofdklasse!

Vooraf was er enige twijfel of Victoria Heren 1 het niveau van de Hofdklasse Zaal wel aan kon, maar na acht wedstrijden is het team van Eelko van Roon nog steeds in de race om zich te handhaven. Zelfs zonder de zenuwslopende play-outs. Op zich is dat al een prestatie van formaat.

Komende zaterdag 26 januari gaat het er in het Topsportcentrum in Rotterdam-Zuid echt om spannen. Heren 1 roept alle Victorianen op om het team luidkeels aan te komen moedigen! "Kom met papa en mama, broers en zussen, oma's en opa's, tantes en ooms, vriendjes en vriendinnetjes en kom vooral in tenue of met sjaals, petjes en vlaggen van Victoria!”, zo luidt het. Om 11.00 uur speelt Vic tegen Laren, om 13.00 uur volgt het mogelijk allesbeslissende duel tegen Rotterdam.

Het beloven geweldige wedstrijden te worden. Eerder dit seizoen boog Victoria pas vijf seconden voor tijd voor nummer drie Laren (4-5) en won de ploeg twee seconden voor tijd van Rotterdam (5-4). Behalve tegen het ijzersterke Amsterdam hebben de Kralingers laten zien goed mee te kunnen in de Hoofdklasse. Zo werd afgelopen weekend het favoriete SCHC met 7-5 verslagen.

Hoe staat het er nu precies voor met nog twee wedstrijden te gaan? Rotterdam heeft 8 punten, Den Bosch 7 punten en Victoria 6 punten. Zaterdag spelen Rotterdam en Den Bosch eerst tegen elkaar en treedt Vic aan tegen Laren. Als de twee Rotterdamse clubs vervolgens hun onderlinge wedstrijd afwerken, ontmoet Den Bosch het sterke SCHC, de nummer twee van de ranglijst.

Aan het einde van de middag degradeert de nummer zes van de ranglijst rechtstreeks, handhaaft de nummer vier zich en moet de nummer vijf binnenkort play-outs spelen tegen een aantal districtskampioenen. Boekt Victoria, waar Sjoerd Verhagen met zeven goals topscorer is, zaterdag twee overwinningen, dan is het team in elk geval verzekerd van een vijfde plek en misschien zelfs de vierde plek. Zelfs een keer winst zou genoeg kunnen zijn voor de vijfde plek. Genoeg spanning dus voor een enerverende hockeymiddag. Kom allemaal om Heren 1 naar de overwinning te schreeuwen. Het team waardeert het enorm.