21-3-2019

Wedstrijdverslag van Dames 1 tegen Nijmegen

Nijmegen - Victoria

Zondag stond de tweede competitiewedstrijd (na de winterstop) op het programma tegen Nijmegen. Na de mooie overwinning op MOP vorige week was het nog belangrijker om deze wedstrijd ook te winnen. Zoals Lennard zei in de kleedkamer: "Het is altijd lekker om de eerste competitie wedstrijd te winnen, maar des te moeilijker wordt het om je op te laden voor de volgende wedstrijd en al helemaal tegen een ploeg waar we vorige keer 5-0 van hebben gewonnen". We wisten dat het geen makkelijk potje zou gaan worden en dat we ons aan de afspraken moesten houden om te winnen.

Ons plan van aanpak viel in duigen, omdat Nijmegen half court ging spelen. Gelukkig ging ons dit beter af dan bij de oefenwedstrijd tegen KZ. Lange tijd bleef het 0-0 toen uiteindelijk Sa de bal keihard het goal insloeg. Dit is alweer haar tweede doelpunt in de tweede seizoenshelft en zo gaat zij langzaam Daphne achterna om topscoorder te worden. Maar Daphne kon dit natuurlijke niet laten gebeuren. We kregen een strafcorner en het oude vertrouwde strafcorner koppel mocht het weer eens proberen. Snoei hard sloeg Daphne de bal in de hoek en zo werd het 2-0. Helaas konden de groene kaarten ook deze wedstrijd niet vermeden worden en zo hebben wij ook zondag weer een aantal minuten met 10 man gestaan. Gelukkig bleef Nijmegen ook in deze fase half court staan, waardoor dit niet voor heel veel gevaar heeft gezorgd. Het team voelde dat er meer uitgehaald kon worden en Bente besloot daarom een bal de cirkel in te scoopen. Deze scoop ging recht op de tegenstander af alleen lukte het de speelster van Nijmegen niet de bal te stoppen. De bal kwam bij Marise terecht en zij gaf een prachtige voorzet met haar backhand en uiteraard stond onze topscoorder voor het goal om de bal in het goal te glijden.

Met 3 punten op zak konden wij rustig naar Rotterdam vertrekken en staan wij nog steeds op de eerste plek. Volgende week spelen wij thuis tegen Push. De heren spelen na ons tegen Leiden met aansluitend een TD (SUPER SUNDAY!!!). Wij hopen jullie volgende week allemaal langs de lijn te zien!

Liefs, Victoria Dames 1