28-3-2019

Victoria Dames 1 - Push “punten-weekend”

Afgelopen zondag stond dan de 3e wedstrijd na de winterstop in het verschiet. Of zoals Len het graag noemt; de tweede wedstrijd van de "Brabant-cup”. Dat het een aparte naam verdient in onze competitie zegt genoeg. Met volgende week de kraker tegen Were-Di, was deze wedstrijd  natuurlijk alles behalve minder belangrijk. Het was aan ons de taak om te laten zien dat elke wedstrijd gewonnen moet worden in de promotieklasse! Zoals Len in de voorbespreking zei, hou het simpel.

Push nam de bal uit en de wedstrijd was begonnen. Een niet al te sterk begin leverde ook al snel een doelpunt tegen op. In de 8e minuut lieten we een Push-speelster te lang een actie maken, waarna ze hem, eerlijk is eerlijk mooi met haar back-hand hoog in het doel schoot. Normaliter is dit een wake-up call voor ons, maar het tegendeel was waar. We verloren te veel duels, werkten wel knetterhard, maar helaas niet al te slim. We waren gewoon tam aan het hockeyen. Hier en daar hadden we wel wat kansen: een hoge back-hand over, een combinatie rand cirkel waar we helaas op de keepster strandden en niet te vergeten wat corners; maar het leverde geen doelpunt op. Tot ongeveer tien minuutjes voor de rust, waar onze Dijkkie haar 1e goal van het seizoen maakte!! Ze was vlijmscherp bij de rebound uit een corner, en tikte hem mooi binnen. Toch heerste er een ontevreden sfeer in de kleedkamer. We kregen als terechte opdracht mee om niet te forceren en daardoor onnodige acties voorkomen. "Houdt het simpel, guard en verleggen” - aldus het bord van Len.

De tweede helft kropen we langzaam uit ons dipje, met veel aanvallen en corners als gevolg. Push kwam er af en toe nog goed uit, maar het harde werken beloonde ons al snel een herovering van de bal. Wel begon de tijd te dringen, en het scorebord gaf nog steeds 1-1 aan. Dit lag zeker niet aan het publiek: het enthousiaste motiveren heeft ons ontzettend geholpen! In de 66e minuut kregen we namelijk ons verlossende doelpunt. Mary flatste hem raak uit de rebound van weer een corner. Toch nog een momentje van zenuwen, maar na overleg tussen de scheidsen werd hij natuurijk terecht goed gekeurd. Een ontzettende opluchting, wat waren we blij!

Misschien wel de lelijkste gewonnen pot tot nu toe, maar ook deze wedstrijden moet je winnen. We staan nu 4 punten los, mede doordat de concurrenten punten hebben laten liggen. Volgende week de kraker uit in Tilburg tegen de nummer twee, be there or be square!!

Al met al was het wel een weekend van twee Vlieghen in één klap, want het TD is ook zeker gewonnen door het team. De overwinning vieren met het team, H1 en de rest van de club was zichtbaar een heerlijke afsluiter van de zondag.

Bovendien heeft Azzul (mee-train keepster uit Argentinië) haar retour ticket al gecanceld, want de "bitterballen were very nice”. Heerlijke dansjes gedraaid en de top-DJ’s hebben gezorgd voor een gezellige sfeer. Hannah’s verborgen danstalent kwam boven water, Mary zat heerlijk op een stoel tijdens ‘Pony’, Ethel zag daarentegen Renée aan voor een pony en Veerle heeft ook even wat plaatjes gedraaid!

Lieve Victorianen, bedankt voor de support en het gezellige feestje en hopelijk tot volgende week! Liefs, Dames 1