29-4-2019

Mini's maken kampioenschap van dichtbij mee

Mini's van de week Anna Fiege en Florien Veenman maakten het kampioenschap van Heren 1 van dichtbij mee. Van de inloop tot en met het verlossende telefoontje aan het einde hebben de meisjes intens van de wedstrijd genoten. Hieronder hun verslag.

Vandaag hebben wij een superleuke dag gehad als mini’s van de week. Het was een speciale dag want Heren 1 kon kampioen worden. Ze moesten de wedstrijd tegen Hudito zelf winnen en dan moesten de nummers 2 en 3 tegen elkaar gelijk spelen.
Het was erg leuk om de inloop mee te doen. Wij vonden het best zwaar want we moesten heel veel rennen en ze deden niet rustig aan voor ons. De voorbespreking was ook leuk om mee te maken. Ze waren allemaal heel aardig en we hebben veel geleerd.

De wedstrijd ging heel goed. Het begon slecht want ze kwamen meteen op 0-1 achter door een strafcorner. Gelukkig werd het al snel 1-1. Daarna ging steeds beter en hebben ze met 6-2 gewonnen. Er waren hele mooie goals en mooie hoge ballen over de tegenstanders heen.

Toen moesten we wachten op de uitslag van de andere wedstrijd. Via de telefoon hoorden we het 1-1 was en er in de laatste minuut nog een strafcorner genomen werd. Als die erin ging waren we nog geen kampioen. Gelukkig ging hij er niet in en was het groot feest! De spelers van Heren 1 gingen helemaal uit hun dak en spoten met champagne. Wij waren helemaal nat. Het was allemaal erg leuk om mee te maken!!

Anna Fiege (ME2)
Florien Veenman (ME1)