30-6-2020

Verdere versoepeling Coronamaatregelen

Goed nieuws voor alle hockeyers en publiek! Vanaf 1 juli geldt voor alle leeftijdsgroepen dat zij weer zonder restricties kunnen hockeyen. Tijdens de trainingen en wedstrijden hoeft géén 1,5 meter afstand meer te worden gehouden. Ook mogen vanaf 1 juli de clubhuizen inclusief horeca weer open en waren de kleedruimtes en toilet- en douchevoorzieningen al toegankelijk. Bovendien zijn per 1 juli weer toeschouwers welkom.

We hebben de belangrijkste zaken per 1 juli hieronder op een rijtje gezet.

• Voor alle leeftijdsgroepen geldt dat zij vanaf 1 juli normaal spelcontact mogen hebben. Tijdens trainingen en wedstrijden hoeft geen 1,5 meter afstand te worden gehouden.
  • De jeugd tot 18 jaar hoeft ook buiten het veld geen 1,5 meter afstand meer te houden tot elkaar; wel moeten zij 1,5 meter afstand houden tot volwassenen vanaf 18 jaar.
  • Voorafgaand aan en na afloop van de training of wedstrijd moeten sporters van 18 jaar en ouder wél 1,5 meter afstand tot anderen houden, waaronder in de kleedkamers en clubhuizen.
  • Clubhuizen (inclusief horeca, kleedruimtes en toilet- en douchevoorzieningen) mogen vanaf 1 juli weer open. Er gelden wel specifieke regels en richtlijnen zoals registratie en gezondheidscheck door middel van QR code.
  • Per 1 juli zijn wedstrijden weer toegestaan, zowel binnen als buiten. Hierbij mag – onder voorwaarden - publiek aanwezig zijn. Daarbij geldt dat toeschouwers die geen gezamenlijk huishouden vormen 1,5 meter afstand tot elkaar moeten houden. (lees de exacte regels in het nieuwe protocol goed door. Zie de bijlage bij dit bericht)
  • Geforceerd stemgebruik (schreeuwen/ juichen) langs het veld is niet toegestaan.
Ondanks alle versoepelingen is het belangrijk dat iedereen de hygiëneregels van het RIVM opvolgt:

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen;
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen;
  • Houd 1,5 m afstand met personen van 18 jaar of ouder (uitzondering tijdens het sporten);
  • Vermijd drukte;
  • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie;
  • Schud geen handen
Deze regels gelden tot het begin van het nieuwe seizoen of tot KNHB/NOCNSF anders besluiten. Updates volgen altijd via de Victoria website en Victoria app.

Bijlage