22-7-2020

Ondanks Corona, financieel goed jaar voor Victoria

HV Victoria heeft vooralsnog financieel niet te lijden onder de coronacrisis. Ondanks de sluiting van het complex en het vroegtijdig beëindigen van de competitie zal de vereniging dit jaar financieel positief afsluiten. Dat maakte het bestuur vorige week bekend tijdens de ALV.

Dat Victoria financieel ongeschonden door de crisis komt, is voornamelijk te danken aan (deels Corona-gerelateerde) subsidies en een tegemoetkoming vanuit de KNHB. Belangrijke kanttekening is bovendien dat de financiële gevolgen van de sluiting van de horeca, normaal gesproken goed voor welkome extra inkomsten, pas volgend jaar echt duidelijk worden.

Het is voor het derde jaar op rij dat HV Victoria een positief resultaat realiseert. Dankzij de leden, gulle giften van donateurs, trouwe en nieuwe sponsoren, en een gedegen financieel beleid is HV Victoria hard bezig financieel gezond te worden. Door aflossingen op leningen blijft er meer geld over om te investeren in hockey. Dat resulteerde afgelopen seizoen onder andere in het opknappen van het clubhuis, de aanschaf van goals voor de mini’s, hockeyballen voor de jeugd en het verbeteren van de trainingen.

Ook het eigen vermogen van de club is sinds jaren weer positief. Daarmee behaalt het bestuur haar eerder gestelde doelstelling om de vereniging financieel gezond en toekomstbestendig te maken.

Ook het komende jaar verwacht het bestuur – ondanks de onzekerheden veroorzaakt door de coronacrisis – weer meer te investeren in hockey. Een speerpunt daarbij is het aanschaffen van nieuwe hockeygoals en het organiseren van leuke hockeyzondagen voor onze senior leden.