13-10-2020

Corona update 13 oktober

Vanaf woensdagavond 22:00 worden aanvullende maatregelen van kracht die ook invloed zullen hebben op de hockeysport. Tijdens de persconferentie kondigde het kabinet aan dat sporten alleen nog beperkt mogelijk zal zijn:

• Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.
  • Uitgezonderd zijn: Topsporters met status in aangewezen locaties (zoals Papendal)
  • Voor kinderen tot 18 jaar (sporten in teamverband en wedstrijden onderling met teams van eigen club toegestaan).
  • Zie bericht van de KNHB

De KNHB gaat nu in overleg met andere sportbonden en NOC*NSF om te bepalen wat de nieuwe maatregelen specifiek inhouden. Het bestuur van Victoria wacht het advies van de KNHB af en komt daarna met nadere informatie.