17-2-2021

In memoriam: Lid van Verdienste Dries Kannegieter overleden

Op 6 februari 2021 is op bijna 86 jarige leeftijd overleden ons lid van verdienste Dries Kannegieter. Dries kwam in de jaren tachtig van de vorige eeuw van HC Ommoord naar Victoria en maakte vanaf dag 1 een onuitwisbare indruk.

Als coach van zijn oudste zoon Raoul (Sloeber) werd Dries met pretoogjes en sigaartje al snel onmisbaar als gangmaker op Victoria. In de tijd dat je tegen alle ouders nog "u" moest zeggen, deed Dries daar niet aan mee en werd hij al gauw een vriend van alle jongens in zijn elftal.

Later werd hij manager van Heren 1 en deed dat vele jaren. Door zijn beroep als fotograaf heeft jij ook vele elftalfoto’s gemaakt en reportages van evenementen kunnen vastleggen. Foto’s die een blijvende herinnering zijn voor veel Victorianen. Hij deed alles om het voor iedereen leuk te maken.

Glimlach

Als manager had Dries een grote bijdrage in de promotie naar de overgangsklasse. Op de achtergrond regelde hij alles met een grote lach en inspiratie. Samen met Gabrielle en haar kookkunst genoot het team na iedere training en bij hen thuis, gezelligheid stond voorop. Dries koesterde de jonge spelers die nog jaren daarna binnen Victoria een dragende rol speelden.

Kanneland

Ook als scheidsrechter stond hij zijn mannetje. Hij deed mee aan het organiseren van vele toernooien voor de jeugd. En dan uiteraard het legendarische Kanneland toernooi dat hij samen met Hanneke Olland meerdere jaren organiseerde.

De laatste jaren was hij trouwe supporter van Heren 1 tijdens de thuiswedstrijden, maakte met iedereen een praatje en had nog steeds scherpe analyses over de wedstrijd. Clubs als Victoria kunnen alleen bestaan door mensen als Dries!

We gaan hem missen. Gelukkig zijn er onuitwisbare herinneringen die ons bijblijven en wij wensen Gabrielle, Raoul, Gilles en Sashanna veel sterkte met het dragen van dit grote verlies.