Jongste Jeugd

De Jongste Jeugd vertegenwoordigen de jongste jeugdleden van Victoria, in de leeftijd van 4 tot en met 10 jaar. Bij de indeling wordt de leeftijdsindeling gehanteerd zoals bepaald door de KNHB, met als peildatum 1 oktober:

4 t/m 5 jaar

• 1e jaar Fun4Hockey (1eFun): voor 1 oktober 4 jaar.
  • 2e jaar Fun4Hockey (2eFun): voor 1 oktober 5 jaar
Klik hier voor meer informatie over 1eFun en 2eFun

6 t/m 9 jaar

• Onder 7 (O7): voor 1 oktober 6 jaar
  • Onder 8 (O8): voor 1 oktober 7 jaar
  • Onder 9 (O9): voor 1 oktober 8 jaar
  • Onder 10 (O10): voor 1 oktober 9 jaar

Klik hier voor meer informatie over O7, O8, O9 en O10

Vanaf O8 wordt competitie gespeeld, O7 speelt een interne competitie op Victoria en de jongere lijnen trainen alleen op woensdag.De Jongste Jeugd Commissie verzorgt naast de teamindelingen ook de trainingen, de organisatie tijdens competitiedagen, toernooien en uiteraard de vele leuke evenementen voor de jongste jeugdleden. Houd de site en app in de gaten voor nieuws.

Algemeen

Bij de jongste jeugd staat hockeyplezier voorop: Het moet vooral leuk zijn om samen met je team te hockeyen. Niveauverschil tussen kinderen kan invloed hebben op het spelplezier en daarom worden de kinderen (enigszins) op sterkte ingedeeld vanaf de O9.De Jongste Jeugd Commissie en de TC-Jeugd hebben een programma opgesteld om tot een objectieve indeling te komen: Daarbij is een groep van onafhankelijke leden met verstand van hockey aangewezen om periodiek bij wedstrijden en (voortgangs-) trainingen te kijken en wordt uiteraard de individuele feedback van de coaches meegenomen in het geheel. Achter deze link staat het indelingsbeleid van de jongste jeugd.Bij de jongste jeugd kunnen kinderen in de aanloop naar de teamindeling een wederzijds vriendinnetje of vriendje opgeven. Wij kiezen ervoor om de teams in volgende jaren niet bij elkaar te houden, omdat wij ervoor kiezen dat de kinderen zoveel mogelijk kinderen uit hun eigen jaar leren kennen. Door een wederzijds vriendinnetje of vriendje te kiezen, kennen ze in ieder geval één kind in het nieuwe team. Verder kijken wij bij het indelen ook naar de scholen. We proberen een mix van scholen in een team te hebben.Bij vriendenverzoeken geldt de regel dat beide kinderen in een het team worden ingedeeld waar de speler met de minste hockeyvaardigheden het beste tot zijn/haar recht komt. Waar dit zich voordoet nemen we contact op met ouders voor een herbevestiging.

Actieve rol ouders

Van de ouders wordt een actieve rol verwacht. Zo is voor ieder team een coach, een trainer en een manager nodig. De verantwoordelijkheid om een coach, manager en trainer te benoemen, ligt bij het team. Van de andere ouders wordt verwacht dat zij de spelbegeleiding op zich nemen tijdens de wedstrijd. Ook al heb je geen achtergrond in hockey, bij de jongste jeugd is het een goed moment om in te stappen en de minicommissie zal je daarbij helpen door middel van cursussen en workshops. Het is heel leuk om actief betrokken te zijn.Aan het begin van het seizoen worden informatieavonden (met uitleg voor de spelbegeleiding), workshops, ‘train de trainer’ sessies en coach avonden georganiseerd, zodat eenieder op de hoogte wordt gesteld van de huis- en spelregels.

Communicatie

De communicatie tussen leden, ouders van jeugdleden en Victoria geschiedt veelal via de mail en team apps. Veel informatie over de vereniging Victoria, teams, trainingen en wedstrijden staat in of wordt gecommuniceerd via de Victoria-app. Deze is te downloaden in de stores (zoekfunctie HV Victoria), waarna je kan inloggen met jouw Victoria lidnummer en wachtwoord (te vinden in één van de eerste mails van de ledenadministratie naar aanleiding van jouw inschrijving op de website).

Evenementen

Naast een sportief seizoen maken wij er voor de Jongste Jeugd ook vooral een heel gezellig seizoen van. Dit doen wij met het organiseren van de leukste evenementen. Deze zijn vaak terug te vinden in de agenda.

Jongste Jeugd Commissie

Voor algemene vragen over de teamindeling, de trainingen, de wedstrijden en de evenementen van de mini's kun je (ook) terecht bij de Jongste Jeugd Commissie via [email protected]. Ook zijn er altijd leden van de Jongste Jeugd Commissie aanwezig tijdens de trainingen en wedstrijden.