15-3-2022

Dameshockeyteam U21 uit Oekraïne aangekomen

Gisteren is de bus met het damesteam U21 uit Oekraïne gearriveerd. De speelsters en begeleiding zijn met open armen ontvangen door de leden die de afgelopen dagen hard hebben gewerkt om slaapplaatsen en een veilige woonomgeving in te richten.

Begane grond ingericht

Dit betekent ook dat we voor onbepaalde tijd extra bewoners in ons clubhuis hebben. Het verblijf van het U21-team (slapen en wonen) is zoveel mogelijk gescheiden van de sportfaciliteiten. Daarvoor wordt o.a. gebruik gemaakt van de hockeykleedkamers en de bestuurskamer van de tennisvereniging.
Wellicht ten overvloede: gun onze gasten hun rust. Maak alleen gebruik van de begane grond wanneer het echt niet anders kan.

Om wonen en sporten samen te kunnen faciliteren is een aantal protocollen en leefregels opgesteld. Bijvoorbeeld een coronaprotocol; een nachtprotocol over de beveiliging van het complex en de gasten; routing voor de U21 speelsters binnen het gebouw; waar en wanneer wordt er gegeten of gesport etc. Ook worden afspraken gemaakt over hoe ze de eerste dagen willen doorbrengen.

Veel hulp, veel contact

De afgelopen dagen is er door een grote groep vrijwilligers (leden van de verschillende sportverenigingen van Victoria) met man en macht gewerkt om de opvang op orde te brengen. Denk daarbij aan het inrichten van slaapvertrekken met stapelbedden, en een living waar ze als team bij elkaar kunnen zitten. Een groot aantal bedrijven en winkels uit de omgeving zorgt voor bijvoorbeeld eten, drinken, toiletartikelen, sportmaterialen. Er zijn afspraken gemaakt met zorgverleners, huisartsen en het Sint Franciscus Gasthuis. We hebben korte lijntjes met de gemeente en overheid.

De komende periode

Het is een nieuwe, onbekende situatie waarbij we snel en efficiënt hebben moeten handelen. We begrijpen goed dat er vragen zijn, punten voor verbetering of anderszins. Laat het ons weten en neem dan contact op met Alexander Renner van het Victoria opvangteam U21 via [email protected]. En natuurlijk houden we jullie op de hoogte.

Laten we er samen voor zorgen dat onze gasten zich welkom en veilig voelen. Iedere speelster heeft haar eigen verhaal. Aan ons de taak daar ruimte en respect voor te bieden. En dat kunnen we.

Voor nu willen we iedereen bedanken die in deze korte periode heeft geholpen. Dat maakt echt een verschil.

Het Victoria opvangteam U21