Huishoudelijk Reglement

Het clubhuis, het terrein en de velden van Victoria.

Auto, fiets en scooter: Victoria heeft ruime parkeergelegenheid voor auto’s en fietsen. Maak daar ordelijk gebruik van; de auto's op de parkeerplaatsen, de fietsen in de rekken en de scooters op de daarvoor bestemde plaatsen. Brandweer en ambulance moeten te allen tijde vrije doorgang hebben. Rij rustig op de parkeerplaats en zorg dat de weg vrij is om anderen door te laten. Parkeren is geheel voor eigen risico.

Velden: het betreden of verlaten van de velden kan alleen door gebruik te maken van de daarvoor bestemde toegangen. Er mag niet over de hekken geklommen worden. Velden zijn bestemd voor hockey, tenzij het bestuur in bijzondere gevallen toestemming voor ander gebruik gegeven heeft. Het is verboden te klimmen in, of zich te bevinden op, de vaste en tijdelijke tv- of videotorens.

Opruimen: houd met elkaar het complex netjes. Neem alle eigen spullen mee als je het veld verlaat. Laat geen spullen of afval slingeren. Gooi afval in de prullenbakken.  Blikjes en flesjes zijn verboden op het kunstgras.

Honden: houd je hond aan de lijn. Honden mogen niet op de velden.

Hal: voor de hal gelden dezelfde regels als voor de velden. Als de hal is verhuurd, verstoor dan niet op enigerlei wijze het gebruik van de hal door de huurder en verlaat de hal zo spoedig mogelijk.

Buiten het complex: gedraag je ook als een sportief lid op, en op weg naar, de terreinen van tegenstanders. Neem hun regels en die van ons bij een wedstrijd, in acht.

Drank en roken

Alcohol
: er wordt geen alcohol geschonken aan jeugd jonger dan achttien jaar. Op zaterdag wordt er geen alcohol geschonken voor 16.00 uur. Lege flessen, glazen en kratten, enz. dienen te worden teruggebracht naar de bar in het clubhuis. Overmatig alcoholgebruik op het complex van Victoria wordt niet getolereerd.

Feesten en andere evenementen: willen we graag leuk en gezellig houden. Probeer zoveel mogelijk bij te dragen aan de goede sfeer. Voel je verantwoordelijk voor introducees. Volg de aanwijzingen van de mensen van de organisatie.

Roken: roken is niet toegestaan in het gehele clubhuis, op de velden en in de dug-outs. Op zaterdagen en op doordeweekse dagen tot 21.00 uur is Victoria geheel rookvrij.

De wedstrijd.
Speel hockey op een sportieve manier. Dat betekent sportief gedrag tegenover je medespelers, je tegenstander en tegenover de scheidsrechters. Van toeschouwers wordt hetzelfde verwacht.

Team: gedraag je als een teamspeler; scheld niet op je medespelers, de coach, manager of trainer, op de scheidsrechters of op de tegenstander.

Coach en manager: voor de coach en manager geldt hetzelfde als voor het team, ook zij gedragen zich correct naar spelers, tegenstanders, scheidsrechters en toeschouwers en vervullen het liefst daarbij een voorbeeldfunctie.

Toeschouwer: moedig op een positieve manier aan en blijf achter de hekken. Dit geldt ook voor wedstrijden van de mini's. Uit veiligheidsoverwegingen mogen er tijdens wedstrijden geen kleine kinderen op het veld of in de dug-out.

De scheidsrechter: respecteer de scheidsrechters ook als je het niet eens bent met één of meer van hun beslissingen. Alleen de coach kan bezwaar maken bij een scheidsrechter (op een correcte manier en na de wedstrijd).

Rode en gele kaarten: de coach of de manager zorgen ervoor dat aan het team gegeven gele of rode kaarten binnen 24 uur aan de Tucht Commissie worden gemeld.

Scheidsrechterskaart: doe mee met de scheidsrechterscursus als je wordt opgeroepen. De KNHB verplicht alle leden vanaf de leeftijd van zestien jaar in het bezit te zijn van een scheidrechterskaart. Victoria verzorgt die verplichte scheidsrechterscursus.

Training: probeer zoveel mogelijk aanwezig te zijn op de trainingen en doe daar positief aan mee. Meld je af bij je manager als je echt niet kunt komen.

Overig.
Alle leden van Victoria zijn tevens lid van de KNHB. Daarmee is het Bondsreglement van de KNHB van toepassing op alle leden van Victoria. Voor coaches, managers en trainers van Victoria die geen lid zijn van Victoria is dit reglement zoveel mogelijk van toepassing.

Maatregelen.
Het bestuur, dan wel de Tucht Commissie, indien daarvoor door het bestuur aangewezen, is bevoegd passende maatregelen te nemen bij overtreding van deze huisregels, ongeacht of ook andere instanties, uit welke hoofde dan ook, maatregelen kunnen opleggen.

Voorbeelden van maatregelen zijn verwijdering van het complex, boetes, onbetaalde inzet voor werkzaamheden bij Victoria gedurende bepaalde periode, schorsing van één of meer lidmaatschapsrechten of opzegging van het lidmaatschap.

Victoria belast boetes die door de KNHB aan Victoria, een team, een speler, coach of manager zijn opgelegd door aan de betreffende(n).