Tussen de 6 en 9 jaar? Doe mee!

Wil je na Fun4Hockey de volgende stap maken? Of misschien heb je al ergens anders gehockeyd en zoek je een nieuwe club? Of wil je graag leren hockeyen? Je bent van harte welkom bij Victoria!

Hoe oud ben je op 1 oktober (*)?

Ben je 6 jaar, dan zit je bij de O7 (Onder 7), ben je 7 jaar, dan zit je bij de O8 (Onder 8).
8 Jaar; dan zit je bij de O9 (Onder 9). Ben je 9 jaar, dan zit je bij de O10 (Onder 10).
* landelijke peildatum

Dit heb je nodig

Onder 7

Sportkleren (van ons krijg je een mooi shirt), hockeyschoenen, hockeystick, mondbeschermer (bitje) en scheenbeschermers. Een Victoria-tenue is nog niet nodig.

Onder 8 - Onder 10

Sportkleren (van ons krijg je een mooi trainingsshirt), hockeyschoenen, hockeystick, mondbeschermer (bitje) en scheenbeschermers. Voor de thuiswedstrijden heb je een Victoria-tenue nodig. Deze kun je bij Daka Rotterdam Noord aanschaffen en zij kunnen je ook adviseren over de juiste stick. Voor de uitwedstrijden gebruik je het trainingsshirt.
Voor zaalhockey heb je zaalhockeyschoenen, -stick en een zaalhandschoen nodig.

Trainingen en wedstrijden

Het trainings- en wedstrijdschema vind je ook in onze app.

Onder 7

Je krijgt elke woensdagmiddag (behalve in vakanties) training van een O12-speler. Je speelt op zaterdagochtend een interne competitie 3x3 (2 x 15 minuten) op Victoria.

Onder 8

Je krijgt elke woensdagmiddag (behalve in vakanties) training van een jeugdlid of ouder. De eerste maanden wordt gespeeld in 3-tallen. Zo trainen we spelinzicht en overspelen. Na de herfstvakantie maken we de overstap naar 6-tallen met een echte keeper. De training wordt gegeven door ouders en jeugdleden van Victoria.
De wedstrijden tot half oktober (met 3-tallen) duren 2 x 15 minuten. Daarna duren de wedstrijden (met 6-tallen) 2 x 20 minuten.

Onder 9

Je krijgt elke vrijdagmiddag (behalve in vakanties) training van een jeugdlid of ouder. Je kunt daarnaast ook meedoen met de woensdagmiddagtraining.
We spelen wedstrijden in 6-tallen (inclusief keeper), de wedstrijden duren 2 x 25 minuten.
Tijdens de winter doen we mee met de zaalhockeycompetitie.

Onder 10

De O10-teams delen we in op basis van de speelsterkte.
Je krijgt elke woensdag- en vrijdagmiddag (behalve in vakanties) training van een jeugdlid of ouder. Je kunt daarnaast ook meedoen met de looptraining op woensdagmiddag.
We spelen in 8-tallen (inclusief keeper), de wedstrijden duren 2 x 30 minuten.
Tijdens de winter doen we mee met de zaalhockeycompetitie.

Voor de ouders

We verwachten ook van de ouders een actieve rol. Zo is voor ieder team een coach, een trainer en een manager nodig. Daar zorgt het team zelf voor. De andere ouders nemen de spelbegeleiding op zich bij de wedstrijden.
Onze ervaring is dat de meeste ouders deze manier van betrokkenheid bij de club èn hun kinderen gewoonweg leuk vinden. Je hebt geen achtergrond in hockey nodig. Aan het begin van het seizoen zijn er informatieavonden (met uitleg voor de spelbegeleiding), workshops, ‘train de trainer’- sessies en coach-avonden. Zo raak je vanzelf thuis in de huis- en spelregels. Bovendien staat onze jongste-jeugd-commissie altijd klaar om jou te ondersteunen.

Trimhockey Jongste Jeugd

Ben je op 1 oktober 7, 8 of 9 jaar, heb je weinig of geen ervaring en lijkt het je leuk om te gaan hockeyen, schrijf je dan in voor Trimhockey Jongste Jeugd. We kijken dan met welke lijn je het beste mee kan trainen en nemen contact met je op voor de eerste 3 gratis proeftrainingen. Je kunt instromen wanneer je wilt, want er is geen vaste startdatum.

Meer weten of een keertje meedoen? Stuur ons een mail.
Direct aanmelden mag natuurlijk ook. Vul dan dit formulier in.