TopHockey

Van oudsher heeft Victoria een top-jeugdopleiding van hoge kwaliteit die door vele talenten de afgelopen decennia is doorlopen. Met regelmaat levert Victoria spelers voor de districtsteams (het Zuid-Hollands) en de nationale jeugdteams. De afgelopen jaren is het jeugdhockey in Nederland sterk geprofessionaliseerd en Victoria onderhoud actief contacten met de KNHB en andere clubs met een top-jeugdopleiding om samen het Nederlandse hockeyhuis vorm te geven.

De Victoria jeugdopleiding staat voor aanvallend, technisch verzorgd hockey. Aanvallend, omdat spelers zich daarvoor het sterkst moeten ontwikkelen. Om dit te realiseren kent de Victoria jeugdopleiding vijf pijlers te weten: technische, tactische, mentale, fysieke en sociale vaardigheden.

Het commitment dat tegenwoordig van spelers, ouders, trainers en clubs wordt gevraagd om in de top te kunnen meedraaien, is enorm toegenomen en mede daarom vindt Victoria het van belang dat er een goed beleid is wat is vastgelegd in een handboek. Dit handboek is (gedeeltelijk) te vinden op de website.

De doelstelling van de jeugdopleiding is om de spelers op te leiden in alle genoemde vijf pijlers zodat zij in staat zijn de stap te maken naar onze selecties van Dames en Heren 1.

Kijk hier voor verdere informatie:

Tophockey Jeugd beleid en TC Handboek

Tophockey vakantiebeleid 2019-2020