2-5-2019

Dames 1 speelt zich veilig voor Play-offs

Niet alleen voor Heren 1 maar ook voor Dames 1 was het afgelopen zondag feest. Dankzij hun overwinning (0-2) op de Terriërs en het gelijkspel van concurrenten MOP en HGC, zijn de dames van Victoria verzekerd van de play-offs. Hieronder het wedstrijdverslag.

Lieve fans van Victoria Dames 1,
Afgelopen zondag 28 april mochten wij de route naar het Noorden afleggen richting de Terriërs. Met een kleine vertraging en omdraai-sessie onderweg in verband met "vergeten schoenen”, kwamen we uiteindelijk allemaal aan. Onderweg heeft ieder kunnen genieten van de prachtige natuur en de schattige lammetjes (vooral de dames die opgegroeid zijn in het drukke 010 waren hier van onder de indruk).

Eenmaal aangekomen op de Terriërs lag de focus ook direct op de wedstrijd. In de voorbespreking werd de nadruk gelegd op hard werken en de "will to win”. Het team dat vandaag het meest de uitstraling zou hebben om drie punten te pakken, zou drie punten pakken. De Terriërs is namelijk een team waar je 70 minuten lang tegen moet bikkelen.

Het fluitsignaal ging en we begonnen met volle druk aan de wedstrijd. Al snel hadden we controle over het spel en konden we vanuit eigen opbouw richting de aanval. We creëerden kansen. Rond de twintigste minuut braken we door met een prachtige pass door de as van onze Vliegh richting Mary. Een goed oplettende tweede scheidsrechter zag tijdens het gepingel van Mary in de rechter hoek, dat onze kleine Bien een enorme beuk kreeg in haar rug van een van de verdedigsters van de Terriërs. Een corner volgde….. En ja hoor, ons schietkanon Daph kreeg de bal met een mooie slag in de linker hoek!! 1-0….

We hielden ons hoofd koel en bleven de laatste 15 minuten zo door hockeyen. In de 32e minuut kregen we nog een corner mee. Vanuit de variant via Mady op onze eigen Spek, die de frikandellen al rook, vloog de bal in de rechter bovenhoek. Wat een goal!!! 2-0 op het scorebord net voor rust, heerlijk om zo de eerste helft af te sluiten.

In de rust werd door Len aangegeven dat we een hele andere tweede helft konden verwachten. Het zou gaan stormen…. We moesten alert blijven, controle houden en evenveel energie leveren als in de eerste helft.

Het werd een moeizame tweede helft, waarin we wat gehaast waren in onze opbouw en ons niet aan alle afspraken hielden. Ondanks het rommelige spel hielden we gelukkig voldoende druk, waardoor de kansen van de Terriërs niet groot werden. Op wat corners na, waren er ook voor ons niet veel kansen meer in de cirkel van de Terriërs die ons op de 3-0 konden zetten.

Na het eindsignaal werd duidelijk dat we, vanwege het gelijkspel van onze concurrenten HGC en MOP, de play-offs veilig gespeeld hadden!!! Daarmee hadden we onze doelstelling, die we in Barcelona hadden bijgesteld, gehaald. Wat een heerlijk gevoel was dat! Feestje nummer 1 van de dag was al begonnen, want onze mannen konden vandaag ook kampioen worden, dubbel zo veel feest.

We willen de supporters die aanwezig waren bij de wedstrijd enorm bedanken voor de support, wat was de aanwezigheid van jullie weer fijn! We hopen jullie en nog vele andere trouwe Victorianen ook aanstaande zondag langs de lijn te zien als we de laatste wedstrijd van de "Boven-de-Rivieren Cup” zullen spelen tegen KZ.

Zijn jullie er bij? Zondag 5 mei om 12.45 u op Victoria.

Tot zondag!!