Een rijke historie

Op 22 september 1899 werd de Rotterdamse Cricket- en Hockeyclub Victoria opgericht. Daarmee is Victoria (Latijn voor overwinning) de oudste club van Rotterdam en een van de vier oudste hockeyclubs van Nederland. In meer dan een eeuw zijn op Victoria heel wat goede hockeyers opgeleid. Twaalf daarvan schopten het zelfs tot international waaronder Fatima Moreira de Melo en Seve van Ass.

Van oudsher combineert de vereniging tophockey met aandacht voor breedtesport. De vereniging heeft ruim 1700 spelende leden, van vier jaar tot zestig-plus. We trainen en spelen onze thuiswedstrijden op het complex aan de Kralingseweg, sinds 1950 het onderkomen van Victoria. De hockeyvereniging heeft vijf kunstgrasvelden, waaronder twee watervelden. Ook heeft de club een eigen hockeyhal.