17-5-2020

Nieuwe speelsters voor Dames 1

Graag bij Victoria willen blijven spelen is een belangrijke doelstelling van Victoria Dames 1.Wij zijn dan ook heel blij dat de huidige selectie grotendeels intact blijft en zin heeft in een nieuw seizoen in de hoofdklasse! Wel zijn er komend jaar wat aanwinsten te bewonderen in ‘Kralingen’ en moeten wij helaas ook afscheid nemen van een aantal speelsters.

Julie van Putte
Na een lange periode van investeren in zichzelf mogen wij vanuit de eigen jeugd van Victoria Julie van Putte welkom heten. Julie speelt al haar hele leven bij Victoria. Komend jaar zal ze eindexamen doen. De selectie wordt verder versterkt met Dominique de Vries en Julia Verschoor.

Dominique de Vries
Dominique is na een jaar stage Madrid in Kralingen komen wonen en heeft besloten de draad qua tophockey (in combinatie met een nieuwe studie) weer op te willen pakken in een sociale omgeving die bij haar past: Victoria! Dankzij zowel haar verdedigende als opbouwende kwaliteiten is zij een welkome aanvulling in de verdediging van Victoria.

Julia Verschoor
Julia is (na een half seizoen UD Taburiente) eveneens in Rotterdam komen wonen maar zal vanwege een blessure nog een half jaartje moeten wachten alvorens zij weer lekker rond mag rennen in de hoofdklasse. Maar ook tijdens haar revalidatie zal ‘Juul’ met haar positieve energie een flinke boost aan het elftal en de hele club geven! Plezier om te presteren en presteren met plezier is Juul op het lijf geschreven!

Afscheid
Helaas moeten wij vanwege een langdurige blessure afscheid nemen van Janneke van Leeuwen en hebben de speelsters Florien Homma en Marijn Verheul besloten een stapje terug te willen doen qua niveau en dat dichterbij huis te willen doen (SCHC dames 2). Flo en Rinus zijn in korte tijd volledig ingeburgerd in de club Victoria en dat maakt het dat we beide dames ontzettend gaan missen. ‘Miss Victoria’ Jan blijft uiteraard wel voor de club behouden. Zij zal volgend seizoen deel uit gaan maken van de begeleiding op medisch vlak en na haar blessure zeker weer terugkeren op de velden van Victoria.

Over verdere versterkingen zullen wij later berichten.

Foto's: Hockeyshoot