Victoria Keepersschool (VKS)

"Voor keepers die aan het twijfelen zijn om keeper te worden is mijn advies om het 100% te proberen en ontdekken wat leuk is over de positie. Dat je keeper bent betekent namelijk niet dat je nooit meer kan hockeyen."

Victoria investeert in aanstormend keeperstalent. Wie interesse heeft om te gaan keepen of al langer keept en een hoger niveau wil bereiken, kan bij ons meedoen in de keepersschool onder leiding van international Lauren Logush. Je krijgt dan 1 x per week speciale keeperstraining van ervaren keepers. De focus ligt allereerst op het verhogen jouw keeperskwaliteiten. Daarnaast ervaar je hoe leuk keepen kan zijn en leer je de andere Vic-keepers kennen.

Voor de keepersschool hoef je niet extra te betalen. Als je al eigen spullen hebt is dat super, zo niet dan helpt onze materiaalcommissie je graag aan het nodige materiaal.

Iedereen kan zich aanmelden. Meer weten of je aanmelden? Stuur ons dan een mailtje.

"Het leukste aan trainer zijn is dat elk uur weer anders is en je de keepers lachend iets kan leren"

Trainingen op maandag- en vrijdagmiddag

Op maandagmiddag krijgen de top-jeugd-keepers training van international Salman Akbar. Salman heeft jaren gekeept bij Victoria Heren 1, het Pakistaanse nationale elftal en keept nu bij LOHC Heren 1.
Op vrijdagmiddag is er keeperstraining voor alle jeugdkeepers. Deze trainingen staan onder leiding van Roos van Gastel. VKS heeft op vrijdag meerdere trainingsgroepen. De eerste twee uur is de aandacht voor de jongste jeugdspelers – de O8-O10 spelers. Deze jongste jeugdspelers rouleren elke week wie gaat keepen en krijgen de dag voor hun wedstrijd keeperstraining zodat ze kunnen ‘shinen’ in het goal! De basis van deze trainingen zijn plezier, balcontact en beweging. De keepertjes krijgen ook wat eerste techniek mee, zoals basishouding en uitstappen. Tijdens deze trainingen worden onze hoofdtrainers bijgestaan door keepers uit de jeugd.
Onze andere trainingsgroep van vrijdag bestaat uit vaste keepers binnen de O12-O18-jeugd van Victoria. In deze trainingen staan techniek en wedstrijdsituaties centraal.

Clinics

Naast de reguliere trainingen organiseert VKS twee keer per jaar een clinic: één op veld en één in de zaal. De clinics worden gegeven door topkeepers - nationaal en internationaal. Bij deze clinics staat niet alleen de groei van de keepers maar vooral ook het plezier van het keepen en het onderling samen zijn van alle keepers centraal.