Jeugdhockey bij Victoria

Hockeyen is een teamsport – daar kies je bewust voor. Hoe leuk is het om met elkaar naar een doel te streven? In een team leer je samenwerken, ben je afhankelijk van anderen en zij ook weer van jou. Bij Victoria heb je de ruimte om jouw ambitie, inzet en hockeykwaliteit verder te ontwikkelen. Daarvoor bieden we complete trainingen, oefeningen en begeleiding op jouw niveau.

Heb je nog nooit gehockeyd maar lijkt het je wel leuk? Of hockey je zelf al en wil je een vriendje of vriendinnetje laten zien hoe leuk jouw sport is? Dan is de Victoria Hockeyschool helemaal iets voor jou!

Ambitieuze, leergierige keepers kunnen terecht bij onze unieke Keepersschool!

Hoe oud ben je op 1 oktober(*)?

Ben je 10 of 11 jaar, dan speel je bij de O12-jeugd. Ben je 12 of 13 jaar, dan speel je de bij de O14-jeugd. 14 Of 15 jaar: O16-jeugd. En ben je 16 of 17 jaar, dan kom je bij de O18-jeugd.
* landelijke peildatum

Je wordt ingedeeld op basis van gelijke motivatie en inzet. Daarnaast kun je je met een vriend of vriendin opgeven om samen in een team te spelen.

Trainingen en wedstrijden

Het trainings- en wedstrijdschema vind je ook in onze app.

De O12-jeugd traint vanaf 16:00 uur, de O18-jeugd in de vroege avond. Je hebt twee trainingen van 1,5 uur per week. Daarnaast is er een keeperstraining op vrijdag voor degene die bij toerbeurt keeper is. Je krijgt training van enthousiaste oudere leden, die volgens het trainingsplan en onder begeleiding van een professionele trainerscoördinator, aan de slag gaan.

Je speelt met je team volwaardige wedstrijden tegen regionale teams. De wedstrijden zijn op zaterdagen (behalve in de schoolvakanties). Van december t/m februari ligt de veldcompetitie stil. In deze winterperiode kun je meedoen met zaalhockey.

Dit heb je nodig

Voor veldhockey zijn een Victoria uit- en thuistenue, hockeyschoenen, scheenbeschermers, veldhockeystick, mondbeschermer (bitje) en een bidon verplicht.
Voor zaalhockey heb je zaalschoenen, een zaalhockeystick en -handschoen nodig.
Daarnaast is het handig om trainingskleding en een veldhandschoen aan te schaffen.

Wij zorgen voor een volwaardige keepersuitrusting en een set trainingsmaterialen (hesjes, pylonen, etc.) in bruikleen. Cornermaskers schaf je als team aan.

Voor je tenue en materialen kun je bij Daka Rotterdam Noord terecht.

Activiteiten buiten het veld

Naast de trainingen en wedstrijden worden ook andere activiteiten georganiseerd, door het team onderling. En er zijn de gezellige O12-, O14-, O16- en O18-feesten.

Meer weten of een keertje meedoen? Stuur ons een mail.
Direct aanmelden mag natuurlijk ook. Vul dan dit formulier in.

Voor de ouders

We verwachten van de ouders actieve betrokkenheid, zoals het rijden naar uitwedstrijden, het begeleiden van wedstrijden als coach of trainingen als trainer of het fluiten als scheidsrechter. Hockey-ervaring is gewenst maar niet vereist.

Ieder team heeft – naast een coach-ouder – een manager nodig die het team logistiek en administratief ondersteunt. Voor elke rol bij het team (manager, coach, trainer, scheidsrechter) bieden we praktische cursussen en informatie-avonden. Daarnaast staat onze jeugdcommissie altijd klaar voor ondersteuning.